Hoax Believers - Genesis Ep (FZN005)

 We are proud to introduce you our brand new number five release, from no other than the HOAX BELIEVERS, this misterious combo deliver their first audio output in our label, and this make us happy. Watch out for upcoming vinyl releases on the cult label Ferox soon.

Genesis Ep is a showroom of the sonic capabilities of this two studio wizards, cooked slowly using a mixture of analogue and digital tools, their sound is warm and fuzzy at the same time, deeply rooted in the Detroit / Chicago axis.

Providence starts with a classic 707 beat with the music elements growing slowly into the track, floaty pads, melodic FM sequences, heavy harmonic workout and soul all over the place.

Accenture is the fast one here, compact drums, sharp and shuffled 909 hats, synth sequences and bleeps and an intelligent arrangement.

The man who never was, maximum danceability on this one, classic drum machine sounds again, shuffled beats, continuous one bar arpeggios, string tension and some hammond_esque riffs.

Closing the release, Skyscapers City runs in the same vein, classic resonant synths, organic percussion, funk basslines, pads, strings and music, This is definitely not a monotrack.

Another slice of good old vinyl provided by two expert producers on behalf of saving the world from bad music as Derrick May once  said.


Nos enorgullece presentaros nuestra referencia número cinco de la mano del misterioso dúo HOAX BELIEVERS. Se trata de su primer trabajo editado y eso nos hace muy felices. Permaneced atentos a nuevos vinilos en el sello británico de culto Ferox en los próximos meses.

Genesis EP es un muestrario de las capacidades sónicas de estos dos magos del estudio, cocinado a fuego lento usando herramientas analógicas y digitales, su sonido es calmado y vibrante al tiempo, profundamente basado en la tradición Detroit  / Chicago.

Providence comienza con ritmos clásicos de 707 mientras los elementos musicales crecen lentamente desde cero, colchones acústicos flotadores, melodías de sinte digital, complejas armonías musicales que derrochan alma por los cuatro costados.

Accenture es el más directo de los cortes, percusiones compactas, brillantes hats de 909, secuencias sintéticas, bleeps y un desarrollo intrincado y cambiante.

The man who never was, máxima indicación al baile, una vez más percusiones de cajas de ritmo clásicas, ritmos meneados, secuencias continuas, y riffs de Hammond.

Por último, Skyscrapers city camina por derroteros similares, sonidos resonantes de sintetizador clásico, percusión orgánica, líneas de bajo muy funk, cuerdas y mucha música. Definitivamente no se trata de un tema simple.

Otra rodaja de viejo vinilo, de la mano de dos productores expertos con la misión de salvar al mundo de la mala música, como dijera una vez Derrick May.